Död i parken

Hej !

Inte bloggat på ett tag nu igen. Men har faktiskt inte haft något internet här hemma (har fått ringa hit han killen som hjälpte oss sist, vi har ju special-internet förstår ni ;)). Men nu ska det iaf funka ett tag framöver hoppas jag!

Jaha, annars då? Jobbar som vanligt, har semester nu om ett tag och det ska bli såååå skönt. Fatta, värmen här är olidlig, man smälter bort för fan. Igår var vi nere på playan (gick hela vägen ner) och jag trodde att jag skulle dööö av värmeslag. Sen blev det solning ett par timmar, köttmarknad på vägen hem och köpte entrecot (eller hur det stavas?) och sen vidare till Maria och Alberto på BBQ/födelsedagsfest på deras takterass. Myyyys! Åt och drack massor och sen vidare till stan en runda. Men det blev ganska tidigt ändå, vi var hemma redan vid 3-tiden.

Idag har jag och M bara chillat hela dagen, gick till kina-resturangen här runt hörnan och åt lunch (frukost), hyrde två filmer på vägen hem och nu har vi kollat på den ena. M sover för tillfället och jag ligger bredvid med datorn i knäet :)

Just det, jag har blivit riktigt duktig på senaste tiden! Är ute och powerwalkar/joggar i Parc Guell VARJE kvällen när solen börjar gå ner (FATTA hur fint det är, man ser hela Barcelona i solnedgången, det är så vackert att man inte ens tänker på hur jobbiga uppförsbackar det är). SAMT att jag går till och från jobbet varje dag. Sammanlagt 80 minuters promenad + Parc Guell (ca 1-1,5 timme) Det ni! Plus att jag äter ingenting! HAHA, där ljög jag! Jag äter, men bara sallader, frukt och sånt. Operation smal är i rullning, jadå! Mario sa senast idag nu är jag helt perfekt. Inte gå ner mer. Men jooo, lite till skadar ikke ;)
Betal om Parc Guell, när jag och M var där och joggade i fredags så var där en person som dog. Så jävla hemskt. Ni som varit där, parken ligger ju på ett berg och för att ta sig upp till toppen slingrar sig en väg uppåt genom hela parken. På vissa ställen är där stora pelare som håller vägen uppe, och på vägen är där små runda balkonger där man kan ställa sig och kolla utsikten, fota osv. Allt designat av självaste Gaudi. Iaf, när jag och M kom joggandes var där massa poliser, ambulanser, polisbilar, folk som grät och skrek, blod på marken. Då var det en stackars turist som skulle ta foto på utsikten också har balkong-jävlen kraschat och killen/tjejen rakt ner 7-8 meter och dog. Fyfaaaaan vad hemskt säger jag bara, det skulle kunnat vara jag, Mario, vem som helst. Usch! Så var försiktiga om ni ska till Parc Guell, jag varnar er !


Här uppeifrån var det balkongen briste, samma väg som jag och M joggar på varje dag, FYsjutton!






Nu skulle jag inte bli förvånad om många bryr sig mer och blir upprörda över min träning och livsstil än om stackaren som dog!

Nej men jag är lite irriterad över vissa saker men det ska jag inte vara längre. Tänk så mkt man kan förlora, så snabbt. Tänk om det hade varit jag eller M som ville ta foto på utsikten den dagen? Jävla tur att man inte har någon fungerande kamera!

Nej, jordgubbar nu och en film till!

Pusss!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Amennnn shittt=(((((( Fyfan!!!!!



Men gumman har försökt att få tag i dig juuu!! Kan du skicka bilderna? Och skicka det jag glömde??? Och ringa mig=)



PUSSSS miss u

2010-07-05 @ 23:12:56
URL: http://leyza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Berätta mer om din träning och livstil istället :)

2010-07-07 @ 00:03:27
Postat av: emma

åh vad hemskt.. sinnes ju!! när kommer du till sverige.. e semptember kanske? hahah eller kom till jul så kanske vi kan dra ut och svira en sväng :)

2010-07-07 @ 15:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0