Better in time

Sådär ja! Då har jag fixat en helt ny, fräsch och oanvänd blogg. Bort med allt gammalt skit.

Har sagt upp mitt jobb där hemma, hyrt ut min lägenhet, packat mina saker och flyttat till Barcelona! Tänk att jag vågade! Kom hit igår till mitt rum jag ska hyra en månad till att börja med. Klart är det skitjobbigt, jag känner ingen här, vet inte hur jag tar mej runt i stan, allt är helt nytt och okänt för mej. Men jag är iallafall här och med tiden tror jag att det kommer bli underbart. Det jag har sett av stan hitills är fantastiskt, vilken stad alltså! Här är så sjukt fint.

Igår kväll var jag ute och åt med de två andra tjejerna som bor här, var typ en avskedsmiddag för den ena tjejen som åker tillbaka till england på tisdag. Vi var i ett mysigt, spanskt och oturistigt (eller hur man säger :P) område i stan, med massa barer och resturanger. Hann med några drinkar där sen mötte jag upp några killar från malmö och drog till Catwalk, en nattklubb som var desto mer turistig! Blev en hård första kväll om man säger så :P
Och idag har jag varit på playan med min roommate, riktigt skönt, somnade till och med. Här drar man inte till stranden förrens framåt eftermiddagen (bara att glömma alla svenska tidiga vanor, här gör man allt senare). Inte mej emot :)
Sen var vi ute och åt i hamnen och tog en promenad genom stan. Och nu sitter jag bara här, tänker, röker alldeles för många ciggaretter, har varit sjukt bakis hela dagen så det e faktiskt skönt att bara ta det lungt. Imorn ska jag ge mej på tunnelbanan helt själv hade jag tänkt, bara åka runt och försöka lokalisera mej. Och på måndag börjar jag jobba, längtar riktigt mycket, vill träffa folk, ha ett umgänge, ja ett liv helt enkelt. Ett lyckligt liv hoppas jag på. Bilder kommer snart också ;)

Fast jag har brytit ihop redan efter två dagar så försöker jag ändå tänka positivt. Måste det. tack alla som stöttar mej och hjälper. Allt jag har gått igenom den senaste månaden sitter fortfarande kvar, massa tankar och saknad. Men med tiden blir jag starkare, jag vet det. It will all get better in time..

Tänker på alla er där hemma, saknar er redan :/


Lite passande avslutning på mitt första inlägg:

It's been the longest winter without you
I didn't know where to turn to
See somehow I can't forget you
After all that we've been through

Going, coming, thought I heard a knock
Who's there? no one
Thinking that I deserve it
Now I realise that I really didn't know
If you didn't notice, you mean everything
Quickly I'm learning, to love again
All I know is I'ma be ok

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too
It'll all get better in time
And even though I really love you
I'm gonna smile cause I deserve to
It'll all get better in time

I couldn't turn on the TV
Without something there to remind me
Was it all that easy
To just put aside your feelings

If I'm dreaming ,don't wanna laugh
Hurt my feelings,
but that's the path I believe in
And I know that time will heal it
If you didn't notice, boy you meant everything
Quickly I'm learning, to love again
All I know is I'ma be ok

Since there's no more you and me
It's time I let you go
So I can be free
And live my life how it should be
No matter how hard it is I'll be fine without you
Yes I will


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gumman.. Låter så underbart! Va stark. Tror på dig<3 Saknar dig som attans! Snart kommer vi hihiho=)) Höres senare! Älskar dig Puss

2008-08-10 @ 17:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0